2009-10-31

En fylld helg

Denna helgen blir verkligen hektisk, men rolig. Nova ska ställas ut på söndag i Växjö på en stor utställning. Så detta kräver ju en hel del fixande nu av mig. David ska ha Theodor själv ikväll och hela dagen imorgon. Jag började med mina förberedelser denna veckan med att försöka hitta en bur till Nova, hittade inget som kostar en vettig peng. Så vi bestämde att jag drar till Ullared, det gjorde jag igår. *SUCK* Det var så lång kö när vi kom att man inte vet var den började. Vi ställde oss inte i kö, tänkte vänta lite för att se om det lättade efter några timmar. Vi gick i lite småbutiker så länge (jag,mamma,pappa o Theodor) och åt mat, sen kollade vi kön igen. Fortfarande helvetiskt lång. Jag gick in på granngården och köpte den största kattburen jag hittade. Sen åkte vi hem. Buren passade Nova perfekt. Som tur är.
Idag så ska jag och mamma åka till Växjö för att Nova ska trimmas och fixas,det sker ikväll. Under dagen ska jag plocka hennes öron och borsta och klippa klor och borsta lite till. Sen imorgon klockan 9 börjar bedömningen. Är ni intresserade att komma och kolla så ställs hon med de andra tik-valparna i ring 12. Vi får åka tidigt vi som ska dit för vi ska ju få veterinärutlåtande också innan vi får ställa. Hur det än är så är det allt stök och fixande som jag tycker är roligt. Sen får vi hålla tummarna att allt går bra imorgon :) Nu vaknade resten av familjen så nu blir det frukost!

Inga kommentarer: