2009-11-11

Magsjuka

I förrgår blev ju jag dålig i magsjuka, men vi hoppades att det berodde på något annat och att ingen annan skulle få det. Fick veta senare på dagen att min storebror Daniel hade fått magsjuka på dagen på jobbet, vi hade umgåtts hela lördagen. Igår mådde jag bättre, kände mig mest bara matt och hade ingen vidare aptit heller. Idag mår jag toppen.
På morgonen så börjar allt som vanligt här hemma, Theodor upp för att kolla på tv och jag sitter med för att hinna vakna till. Theodor springer in i sitt rum hämtar en leksakshund, skrattar och hostar och: kräks. Stackaren blir såå olycklig och gråter. Bara att ställa in honom i duschen och tvätta av honom, tur att han inte hade hunnit äta något annat än välling. Sen när han var klar så fick jag skura golvet och slänga i en maskin tvätt. Nu sover han, hoppas att han sover ut nu. Jag ringde efter David som har varit och köpt blåbärssoppa till lilleman, får ge honom lite sånt när han vaknar. Håller tummarna att David ska klara sig undan från magsjukan nu bara.
Vi blir verkligen aldrig magsjuka här, jag har nog aldrig varit magsjuk innan. David hade magsjuka senast på sin 18 årsdag och nu blev det Theodors första gång. Tycker så synd om honom, men det gör jag ju när han får feber också eftersom han inte kan säga hur han mår. Lider med honom. Håll tummarna för att han inte kräks något mer nu.
En liten annan inflikning för denna dagen bara: Idag firar vi att vi varit gifta i 3 år. Grattis till oss =) Vi har planerat att gå på bio eller äta ute på fredag för då ska Theodor få sova hos sin mormor och morfar. Bara vi fortsätter att vara friska då, så klart.

Inga kommentarer: