2009-11-22

Söndag i Nissafors

Jag är hemma med Theodor eftersom David ska måla tak och spackla hemma hos mina föräldrar idag. Går ju inte att vara där med våran busunge då inte. Men fy vad tråkigt jag har det! Okej Theodor håller ju igång men jag har endel måsten som jag bara inte orkar ta tag i idag. Ta rätt på tvätten, vattna blommorna och laga mat... Skjuter jag på det så får jag ju ändå göra det en annan dag, blommorna dör och Theodor blir gnällig av hunger, kanske lika bra att fixa det snart ändå...
Tänkte fixa risgrynsgröt idag, tar ju en stund att laga men den sköter sig nästan själv. Och jag vet att Theodor äter så han blir mätt, han är lite svår med mat. Inte så kräsen egentligen men han har inte tid att sitta still och äta om inte det är mat som han tycker är riktigt,riktigt gott. Fast kött är inte populärt alls, då åker det ut igen. Korv funkar väl bäst i så fall, men det kan man ju inte äta jämt. Kanske någon fas som växer bort så småningom, vi får se.
I morgon ska vi på Vuxen & Barn i Kyrkans Hus, annars så har vi inget inplaneat för resten av veckan. Eller jo, jag har ju min akupunktur som jag ska på, på onsdag, men det är allt.
Nu är jag i vecka 30 (29+2) om jag ska nämna något om min graviditet också. Känns skönt att det inte är så lång tid kvar. Det är så jobbigt att vara gravid denna gången. Avskyr känslan av att Theodor blir drabbad av att jag inte mår så bra, skulle vilja gå ut med honom på dagarna så han får leka och kunna sitta på golvet och leka med lego. Men som sagt nu är det ju inte så lång tid kvar, sen får jag väl ta igen allt =) Ska bli så mysigt med en liten igen här hemma.
Nähä, nu dras alla leksaker in i vardagsrummet igen, sen blir han ledsen för att Nova tuggat sönder något för honom.

Inga kommentarer: