2008-10-29

Dammsuga och gåstol = funkar inte

Jag har försökt att passa på och dammsuga på mornarna efter att Theodor vaknat och fått välling, han får då vara i sin gåstol och det funkar ju så där bra när man har en så nyfiken son. Han jagar dammsugaren dels för att han vill hålla i slangen eller för att han vill känna på själva dammsugaren eller för att kunna dra i sladden. Han är med andra ord i vägen hela tiden. Stackars Pricken sitter i dörröppningen och piper när Theodor springer runt här, för han vågar inte vara utanför "sitt" rum när man kan bli påkörd av gåstolen.
Igår lärde sig Theodor att man kan göra ljud samtidigt som man drar in luft, så nu låter han så hela tiden, men eftersom han fortfarande hostar från förkylningen så hostar han ju ännu mer när han låter så där. Vi var till hans faster Malin igår, det var trevligt och gott fika. Theodor kom dit, sken som en sol mot Malin men började storgråta när Jonas skulle hålla honom, sen så somnade Theodor i min famn så han sov bort nästan hela besöket. Ja,ja sånt som händer. Han fick i alla fall en jättefin pyjamas med glada spindlar på och sockar till Halloween (har redan varit men får använda till allHelgona ist.) ,det var från både faster Malin och faster Anna. Tack för den säger vi. =)
Nu ligger Theodor och sover, när han vaknar så måste jag och köpa dammsugarpåsar och mjölk så vi åker kanske iväg till Smålänningen i Bredaryd en sväng. Jag ska ringa och kolla om min pappa vill följa med så jag får lite sällskap.
Idag ska vi förhoppningsvis kunna få alla papper så vi kan sälja färdigt bostadsrätten, skulle vara skönt att få det överstökat. Imorgon så ska vi till vårat hus i Nissafors och gå igenom lite saker med säljarna, ska mäta fönster och kolla hur stort vardagsrummet är så att vi vet hur stor soffa vi ska ha. För vi har sålt vår soffgrupp till min bror Daniel så vi ska köpa en ny soffa sen när vi ska flytta in i huset. Jag längtar enormt mycket tills vi ska flytta in. Känns som en evighet till mars. Sen vill jag ju inte att det ska gå för fort till mars för då är ju Theodor nästan ett år och jag vill inte att hans tid ska gå fort. Knepigt... =)
Nähä, lite frukost nu sen är jag på G igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej,

köp dammsugarpåsarna hos min kompis! http://www.mrdustbag.se/

Vänliga hälsningar
Annie