2008-10-17

Förkyld stackare

Stackars lilla Theodor har blivit så hemskt förkyld, men som tur är så har han inte feber idag annars skulle det vara dag 4. Jag ringde till vårdcentralen igår, orolig förälder som man är, och frågade hur jag skulle göra för att på bästa sätt få ner febern. Fick prata med en jättetrevlig sjuksköterska som nog mest tyckte lite synd om mig som oroar mig för lite feber. Men jag vet ju faktiskt bara mest om hur man vårdar äldre människor och det är inte riktigt samma sak, tycker inte jag i af. Men i alla fall så blev det att inhandla Alvedon supp (de var slut här hemma för att man ska ge febernedsättande det vet jag ju) och näsdroppar igår. Sen skulle han ha så lite kläder på sig som möjligt för att hållas sval. Det jag inte visste var att man inte behöver ge Alvedon fören barnet har 39 graders feber eller högre, under 39 så behöver man alltså inte ge Alvedon. Tänk vad lite man vet som förstagångs förälder, kanske skulle jag börja läsa lite om barnmedicin...


Jag funderar lite på ett karriärbyte efter min mammaledighet, kan tänka mig att göra flera olika saker så jag måste bara komma på vad jag vill göra istället. Men jag får nog allt jobba kvar på Linneberg tills jag hittar något annat för 10 mil fram och tillbaka lönar sig inte med tanke på bensinförbrukningen och slitage på bilen, sen ska man ju inte tala om hur illa det är för miljön att åka så...


Denna helgen ska jag bara vara hemma och njuta av helgen och min lilla underbara familj. Älskar att vara mamma och fru, det är min mening med livet, pusselbiten som fattades. =)


Nähä, nu ska jag ta hand om min lilla förkylda busunge, hör att han ligger och pratar för sig själv i sovrummet.

Bilden är från mini-semestern i Ede i familjen Bergners kök. Visst ser han lite kaxig ut? =)



Inga kommentarer: