2008-10-08

Husköp med mera



Jag kom hem på söndags natten den 5 okt, känns skönt att vara hemma igen. Men jag har haft väldigt trevligt hos min bror. Det kändes väldigt annorlunda att åka iväg och vara borta från David en hel vecka, vi har kommit överrens om att jag inte ska åka iväg så fler gånger. Vi saknade varandra för mycket och stackars David hade verkligen saknat lilla Theodor. Så nä, vi åker inte bort utan varandra så något mer. Kanske beror detta på att vi har fått barn tillsammans och därför har fått ett ännu starkare band till varandra nu, jag vet inte.

Besiktningen av huset gick bara bra, inga större fel på huset. Vi har äntligen fått tag på några som ska köpa vår bostadsrätt, skönt. Vi har sagt att vi har 3 månaders uppsägning som på en vanlig lägenhet, så från slutet av januari ska vi bo hos mina föräldrar i en månad innan vi flyttar till huset. Vi sparar ju en del pengar på att göra så, men vi ska såklart betala för att vi får bo hemma hos dem också.

Theodor har lärt sig en massa nya saker. Den 10/10 så lärde sig min lilla son att åla. La honom på magen hemma hos mina föräldrar och rätt vad det var så drog han ihop sig som en liten mask. Väl ute på golvet så började han att krafsa och slicka på golvet, det var ju något nytt som kanske är gott - vem vet? =) Imåndags den 13/10 (hans 6 månadersdag) så kunde han sitta på rumpan utan att välta på en gång, säkert mycket tack vare "bumbon" som han fick låna av sin kusin Lovis den har nog sett till att han hittar balansen. Och igår den (14/10) så började han att göra "pruttljud" utan tungan bara med läpparna. Duktig liten kille.

Igår var vi på 6-månaders kontroll hos läkaren på BVC, han väger 9800 g och är 72 cm, äntligen har hans kurva börjat plana ut. =) Allt såg bra ut och vi har till och med fått bukt på Theodors eksem så det fick vi mycket beröm för. Skönt för Theodor också att det har blivit bättre så att han inte blir lika irriterad av att det kliar överallt. Nu är han dock ganska så förkyld så han sover lite dåligt på grund av det istället.
När vi var uppe i Ede så fick han 2 tänder inom ett par dagar i nedre käken det med men denna gången var det framtänderna som kikade fram, väldigt vassa små tänder.

Theodor springer runt för fullt i sin gåstol här hemma, jagar den stackars lilla Pricken. Men Pricken tycker nog att det är roligt också för han gömmer sig inte fören han tröttnat på att bli överkörd efter si så där 20 gånger först. De blir nog bra kompisar de där två, så småningom.

Tror det var allt jag hade att skriva denna gången... Blev ganska så mycket eftersom det var längesen jag skrev, ska försöka att skärpa mig och skriva oftare.
På bilden överst så sover han på sängen uppe i Ede och på den andra bilden så är vi på väg hem och jag har precis bytt blöja på honom på ett utedass i Johannisholm i Dalarna.

1 kommentar:

LIB sa...

hej! ja skriv ofta! jag läser varje dag! kram kram