2008-10-24

Fredagsmys och en mysig liten bebis

Jaha, då var det fredag igen. Vi ska mysa med god mat, kinamat som vi ska göra själva och kanske kolla på en film. Jag har vuxit upp med att man har fredagsmys och då äter man inte spagetti och köttfärssås direkt... Man ska lyxa till det lite och njuta av att det är helg och hela familjen är hemma. Har alltid älskat våra fredagsmys när jag var liten, vi fick inte äta framför tvn i vanliga fall men på fredagar fick vi det, jag och min lillebror. Mamma gjorde en massa gott, ibland så gjorde hon små bitar av smörgåsar med leverpastej, en rullad skiva ost och kanske en vindruva på som hon hade satt tandpetare i så satt vi och smaskade sånt när vi tittade på Disney dags på barnprogrammet. Ja det var verkligen mysigt. Så vill jag att Theodor också ska ha på fredagarna. Måltiderna anser jag också som viktig i det sammanhanget att det ska vara en social tidpunkt, man sitter samlade hela familjen runt matbordet och äter tillsammans så att man kan berätta vad man gjort under dagen osv, så vill jag också ha det.

Theodor är så gosig på kvällarna, skrattar och busar för fullt. Det gör han ju på dagarna också men ännu mer på kvällarna. Igår satt han och kollade länge på mig och sen skrek han bara rätt ut och flinade så "skrek" jag också och då skrattade han och skrek igen- han tyckte det var roligt att jag härmade honom istället för att han härmade mig. Sen lärde jag honom att nypa pappa i näsan och låta: TUT-TUT, det var roligt men vad konstigt att det lät tut-tut när han nöp pappa i näsan... Det är verkligen roligt att vara förälder även om det kan kännas jobbigt ibland.

Kändes vemodigt när jag i veckan ringde till jobbet och sa att jag kan börja jobba extra nu, mest för att jag egentligen inte vill jobba extra ännu. Jag gör det egentligen mest för Theodors skull för att jag ska kunna vara hemma så länge som möjligt med honom,dryga ut kassan lite också. Känns trist när jag får hem ett lönebesked varje månad som visar hur mycket jag skulle fått ut om jag jobbade nu och så kollar man på hur mycket man får ut egentligen... surt. Men men, jag vill ju vara hemma med min lilla son så länge det bara går och då är det smällar man får ta. =)

I helgen ska vi inte hitta på speciellt mycket. Jag ska hjälpa min bror att städa lite i hans lägenhet som han flyttar till idag, och sätta ut lite saker i lägenheten, inreda. =) Tycker det är roligt att få hjälpa till. Han gjorde så snyggt val i sitt kök, blev verkligen kanonfint. David målade svarta väggar och så köpte Daniel ett "träd" på IKEA som man skulle klistra upp på väggen, så jag klistrade upp det i veckan och resultatet blev verkligen bra. Kul när man inte har som alla andra tycker jag. Jag gillar att inreda, kanske något att satsa på...?

Vad tycks om den nya layouten av sidan?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Limegrönt var ett bra val. Man piggnar till.

LIB sa...

hej! patrik har lärt mig det här med fredagsmys! (fast när jag tänker efter hade nog jag och mamma mys på helgerna också) Trevligt iallafall. kram lise