2008-10-22

Vuxengrejer eller kanske mamma-aktivering??

Idag har jag varit på ett sminkparty hemma hos en kanonbra kompis. Det var väldigt trevligt. Men jag ska ärligt säga att jag var lite skeptisk till att gå på ett sminkparty just eftersom jag inte sminkar mig särskilt ofta, men det var intressant, och kompisens syrra som höll i "klassen" var duktig. Men det var ju just det att träffa de andra som var bjudna, de var jättetrevliga. För ett par veckor sen var jag på ett klädparty hemma hos en annan tjej, då följde jag med ovannämnda väninna, men det var inte lika trevligt där. Det kändes ganska så stelt eftersom jag inte kände så många av dem som var där. Men alla på såna här partyn pratar om samma gemensamma nämnare : BARN och barnafödande. Men det är kul. Kul att höra om andras erfarenheter och att kunna dela med sig av sina, det är intressant. Men det är ju inget som David vill hänga med på precis så jag skulle nog vilja kalla det för mamma-aktivering. =) Men detta kanske ger för många vuxenpoäng så jag blir alldeles för vuxen nu?
Skit samma, jag har nog redan samlat på mig ganska många "vuxen-poäng" redan ändå så det spelar ju ingen roll. Nähä, nu ska jag nog göra iordning mig för natten och sova gott.

1 kommentar:

LIB sa...

sminkparty hade jag också varit skeptisk till. man vet ju hur dyrt smink är. fast jag skulle vilja prova underlagskrämer och puder och snygga läppstift nu efter att ha varit en glåmig mamma i så många år! kram lise