2008-10-28

Lite allt möjligt

Idag så ska jag och Theodor hem till faster Malin i Värnamo på fika, det ska bli trevligt. Jag har aldrig varit hem till henne så jag vet inte alls hur hon bor, bara att hon bor i lägenhet med sin kille Jonas. Ska bli kul eftersom inte David fick följa med idag. =). David kommer från en ganska så stor familj med många syskon, de är jättetrevliga och mysiga på sitt sätt allihop.(5 helsyskon och 5 halvsyskon +2 bonussyskon) Tyvärr så träffas vi alldeles för sällan. Hans ena syster bor i Helsingborg och henne träffar vi nog mest sällan, trist tycker vi. Vi har åkt ner och hälsat på några gånger men nu så åker vi inte så långt med Theodor för en dag och bensinen kostar för mycket så vi har inte råd helt enkelt. (Ni andra som lever på föräldrapenning vet nog vad jag menar) Vi skulle ha åkt till Davids mormor i Göteborg i somras men bilen krånglade och sen så samma sak där att vi inte har råd att åka dit så vi får vänta ett tag till.

Man har ju allt som oftast fullt upp hemma sen Theodor kom in i våra liv, blir inte att vi går bort eller åker bort så speciellt ofta, däremot så kan man ju komma hit och hälsa på för vi är ju ändå hemma. Vi är inte ens hem till min familj så ofta heller längre,men de kommer hit i stället.

Vi har nog blivit ganska så bekväma av oss också, det är smidigare att ha Theodor hemma för det är nära till sängen att söva honom och maten står i kylen här hemma så man behöver inte släpa med sig av mat,blöjor och extra kläder osv. Hemma är vi trygga och förberedda på allt som behövs till lilleman.

Theodor mådde bra av att vi ställde om till vintertid, han sover gott på kvällarna nu igen. Vi lägger honom vid 20 -tiden och han sover gott till klockan 7.30-8.30. Vi la honom kanske för tidigt innan helt enkelt? Just nu ligger han och sover gott i min och Davids säng, han får sova där på dagarna eftersom han sover kanske 2-3 timmar där istället för kanske 20-40 minuter i sin egen säng. Men på nätterna så sover han i sin egen säng. Så skönt att vi har någorlunda rutiner hemma nu.

Jag blir så trött på försäkringskassan ibland, det har krånglat med mina pengar nästan hela tiden sen jag blev sjukskriven fram till nu. Igår när jag skulle kolla hur mycket jag fått blev jag helt chockad för jag hade bara fått 1900 kronor! Kan inte stämma,tänkte jag eftersom jag vet att jag skickat in min blankett för en hel månad, så jag ringer dit. De hade inte fått min blankett för denna månaden! Den måste ha försvunnit på posten, och posten är mitt andra irritationsmoment! Så nu får jag gott vänta på mina pengar tills de har kollat igenom allt och så KANSKE jag får oktobers pengar lite tidigare?! Tur att David tjänar bra så vi klarar oss ändå, men det känns surt när det inte är mitt fel. Om Posten: vi fick ett kort från posten för ett par veckor sedan om att de skulle effektiviseras och det skulle innebära att vi får posten SENARE nu när våra brevbärare skulle få MINDRE att göra (??) och så var det underskrivet : Brevbäraren. Rimmar lite dåligt tycker jag, eller vad tycker du? Jag trodde att om man fick mindre att göra så skulle man hinna med mer och kanske dela posten lite snabbare? Kanske bara är jag...

Ikväll ska jag kolla på Desperate Housewifes, gillar den serien. Följer den, Cityakuten och Greys anatomy, stackars David får göra något annat under den tiden eller titta på tv med mig. Men det är under en begränsad period för jag har fixat ett tvillingkort och en ny box till vår andra tv så han kan få kolla på vad han vill. Tillsammans så följer vi Hells kitchen och Supernatural.
Nähä, nu blev det ett superlångt inlägg idag, så nu ska jag gå och fixa lite annat som behövs göras här hemma. =)
På bilden ser du Theodor som busar för fullt vid blöjbytet, är som ett intensivt träningspass att byta på honom.

4 kommentarer:

Malin sa...

Vad bra att ni gärna tar emot besök gumman för Magnus tjatar på att vi ska åka och hälsa på er snart igen *hihi* Kram på dig!

Frida sa...

Ni är alltid välkomna. =)

Anonym sa...

Men råd att åka till din släkt i Östersund hade ni minsann? =)

Frida sa...

Hej "Anonym", visste att jag skulle få en sådan kommentar eftersom jag inte skrev ngt om det i inlägget, vi var faktiskt TRE personer som delade på bensinen till och från Östersund, därför hade vi råd med det. Hemskt vad endel har hakat upp sig på att jag gör saker med min familj eller min släkt då! Sen kan ni väl skriva vilka ni är om ni nu står för era åsikter.
// Frida