2010-08-15

Beslutsångest

i allra högsta grad! Alla som känner mig vet att om jag får två olika alternativ att välja mellan så är det kört! Och denna gången är det ett mycket viktigt beslut jag står inför, nämligen val av förskola till barnen. Ena valet är: Nissafors. Fördelarna är ju att det är nära och man kan gå eller cykla dit, barnen får lekkamrater här i Nissafors och känner dem de ska gå i samma klass som i skolan sen. Nackdelarna är inte många men det är det som får mig att tveka: Det känns inte bra. Har en klump i magen på tanken att de ska gå på dagis här... (Tror jag berättat om den gången de tappade bort ett barn?) Det andra förskolan är ett personalkooperativ som har som inriktning att vara ute mycket, både i skogen och i trädgården. Där får de vara med och odla frukt och grönsaker, rensa ogräs, gräva, så och skörda. I skogen får de lära sig om djuren,naturen,svamp och bär. Sen så sopsorterar dem och lär barnen hur man gör och de får följa med till miljöstationen med skräpet. Nackdelen är att det ligger i Gnosjö så vi måste åka bil för hämtning och lämning.
Fy,vad svårt att välja. Jag borde kanske följa min magkänsla? Då blir det Gnosjö. Men med tanke på skolan sen så blir det ju Nissafors. Jag kan ju sätta dem i Nissafors och se om min magkänsla stämmer och i så fall flytta dem...

Helgen här har varit fylld av trädgårsskötsel och fotboll. Ja,och en massa bus med barnen såklart.

2 kommentarer:

LIB sa...

Jag känner igen funderingarna... Det ena alternativet ligger nära och de barn som de lär känna kan de sen leka med på fritiden. Det andra ligger längre bort och känns bättre men man måste skjutsa med bil (vilket funkar så länge de inte vill se sina kamrater på helger och kvällar).. suck inte lätt

LIB sa...

Inte lätt val. Det går bra att skjutsa så länge de inte behöver se sina kamrater på kvällstid och helger. När de vill det kommer man att gilla att de har gångavstånd. Men det är ju svårt att sia om framtiden. Var man ska bo och så. kram!