2010-08-09

Jag är på jakt

efter ett regnställ till Theodor. Han fick ett jättefint regnställ i födelsedagspresent av sin farmor, det var inget billigt ställ och köpt i en butik där det enligt deras slogan ska vara "nästan lika billigt som i Ullared". Första är att sömmen i regnjackan släpper under ena ärmen, visar sig ju att det inte har spruckit utan sömmen har inte sytts rakt och därför inte sytt fast tyget alls. Inget kvitto var sparat så jag tänkte att det går ju ändå, han har ju regnbyxorna på sig (hängsel-modell) så han blir inte blöt. Igår när vi var och kollade på fotboll så regnade det lite grann så vi drog på honom regnstället och gummistövlar. Han leker med Lovis på kullarna vid fotbollsplanen i gräset och sen när vi kommer hem och tar av honom regnstället så är han dyngsur. Byxorna helt blöta, sockarna och tröjan var helt blöta. Kul. Inte!
Så imorgon blir det att ge sig ut på jakt efter ett nytt ställ då. Denna gången har jag kollat med en väninna vad hon har för regnställ till sina pojkar och ska in till Värnamo för att kolla på Villervalla och se vad de har för utbud, hittar jag inget där så åker jag till Gällstad och Butiken och köper ett Didrickson-regnställ åt honom. Problemet är att jag måste köpa ett regnställ till Jen också. Hon satt i sittvagnen när vi gick till fotbollsplanen igår och jag drog på regnskyddet på vagnen och hon hade varit torr om inte hon hade lutat sig ut genom öppningen för att se vad Theodor och Lovis gjorde, man kan ju missa något... Blöt blev hon och jag kunde konstatera att hon inte är så liten längre och nog kanske skulle ha ett regnställ hon också, men inte ett så dyrt då eftersom hon inte går än och kan rulla i gräset eller hoppa i vattenpölar.
Mitt enda krav med regnkläderna är att de är skapta för LEKANDE barn så jag slipper oroa mig för att de blir blöta bara för att vi går ut en regnig dag.

Igår var vi hem till mina föräldrar och min kära svägerska från Norr hade skickat en massa kläder till barnen. Jättefina kläder och bra dagiskläder! Det tackar vi för!

Igår ritade Theodor sin allra första gubbe! Den hade 2 ögon, en näsa och en mun! Helt otroligt, han har bara kladdat innan och ritat streck när han ritat lejon och så helt plötsligt så blev det en gubbe! Den ska definitivt plastas in så att den inte blir förstörd. Theodor har även börjat sjunga en del, mest för Jen och så hittar han på egna texter. En dag sjöng han Imse vimse spindel klättrar upp för min byxa... Han är så söt och kärleksfull mot Jen fortfarande, men han kan kramas liite för hårt ibland så att hon blir ledsen. Men då blir han också ledsen och säger förlåt, det är ju bra det.

Jen springer förresten runt här hemma på dagarna, men i sin gåstol då för hon behöver ju inte ha sååå bråttom. Idag vände hon på sig för första gången från rygg till mage, hon har bara luggit på sidan innan och inte velat vända över, men hon har vänt sig när vi varit på starnden i sommar idag så var det på golvet. Duktig liten tjej =)

Ja,ja, detta får väl avsluta mitt inlägg för denna gången och en bild på mina två sötisar.

2 kommentarer:

Jejje sa...

vilka fina barn:)......-jag tycker du ska kontakta butiken som sonens regnställ är ifrån.Tala om att han fått det i present o att du ej har nåt kvitto.De hjälper dig säkert.
Jag har gjort så några gånger,inga problem,de har fixat det ändå.
De känner ju oftast igen sina egna varor.Vill de att kunderna ska komma tillbaka är de nästan skyldiga att göra det .LYCKA TILL/Kram

LIB sa...

Har ni Ica Maxi? Jag har köpt jättebra regnställ där. Fast de var väl kanske inte så billiga (har inte så mkt alternativ här :). Tror jag betalade 250 eller 299 per ställ.