2008-09-25

Åka bil i flera mil

Skriver i en varm och härlig färg eftersom nu ska jag skriva om något som ligger mig varmt om hjärtat. Nämligen familjen i norr. =) Imorgon ska vi sätta oss i bilen, jag, Theodor min mamma och min bror Daniel. Vi ska åka och hälsa på hos min äldsta bror Patrik och familj. Vi ska vara där i en vecka och bara umgås. Ska bli såå roligt. Sen jag var riktigt liten så har vi åkt mycket bil, vi har bilat i trakterna här omkring och vi bilade upp till Norrland varje sommar i många många år. Då var det för att hälsa på hos mina morföräldrar men nu när inte dem finns med oss längre så bilar vi till min bror i Jämtland i stället. De bor jättefint och jag gillar att åka dit för att de är jordnära människor, Patrik och min "syster" Lise och man kan prata om allt utan att behöva känna att man behöver vara någon annan än sig själv. Sen så ska det bli så roligt att få träffa deras barn igen. Oliver som är drygt 4 år har alltid varit så framåt och påhittig satt på dagis och pratade om hur mycket han älskar sin faster, och vad värmer inte mer än när ett barn säger så?? Sen så är det ju lilla Evelina som är drygt 2,5 år hon påminner så mycket om mig när jag var liten och hon har redan börjat "vricka" tungan så som jag gör, charmigt. Sen har vi den minsta lilla "Myran" hon är 3 månader äldre än min Theodor men är lite mindre än honom storleksmässigt, ska bli kul att se skillnaderna mellan henne och min son och kanske även några likheter. Ser verkligen fram mot denna resan dels p ga allt detta men också tack vare själva resan. Att få umgås bara jag,mamma och Daniel. Det gör vi ju inte speciellt ofta om man säger så. Det blir ju ganska många timmar i bilen men det är verkligen värt det i slutänden. David stannar hemma eftersom han inte kan vara ledig en hel vecka från jobbet. David den lyckosten får vara med på besiktningen av huset på tisdag nästa vecka och jag får höra om det i efterhand istället. Sen skulle han nog åka till Helsingborg tillsammans med sin storebror och hälsa på hos deras syster som har köpt hus nyligen, så han får nog det trevligt när jag är borta ändå. Nähä om man skulle ta och passa på och äta lite nu medan lilleman sover, sen ska han äta och efter det tar vi nog en promenad med hunden. Vi hörs när jag kommer hem igen.

Inga kommentarer: