2010-03-31

31 mars 2010

Jaha, då var det den sista mars idag då. Imorgon ska jag in till Värnamo för att handla allt det sista till dopet,måste göra smörgåstårtor till 40 personer och en vanlig tårta. Kläderna är fixade för alla utom mig då, jag har byxor men vet inte vad jag ska ha upptill än... Får be min goda vän Malin hjälpa mig på lördag ;)
Och sen så ska jag prova linser imorgon, en ny och bättre sort än de jag haft innan. Ska bli skönt med linser igen! Inga smutsiga glasögon, inte bli bländad av solen när man kör bil, inga irriterande kanter som är i vägen när man glor på tv, inga igen-immade glasögon när man öppnar ugnen och framför allt så har Theodor inga glasögon som han kan försöka böja sönder!
Ja,ja nog om det. På tisdag så ska vi ha ett litet barnkalas för Theodor som fyller 2 snart, vi har ett nu och flera kalas längre fram. Vi ville ha ett kalas nu som han kunde bjuda sina kusiner från Jämtland och så kusin Lovis. Blir lite mysigt med Bilar (Cars) tema på tallrikarna, godispåsarna osv. Och i stället för att baka en tårta så bakar jag ett par rulltårtor, skär i lagom stora bitar och sen får barnen, var och en, dekorera sin egen tårta. Tänkte ha grädde, chokladpudding, bananskivor, godis och strössel som de kan välja på. Smidigt!
Theodor önskar sig sagoböcker av typen Pettson o Findus t ex och kläder i storlek 98/104 och pyjamas(2-delad). Han önskar sig en tram-traktor eller en bobby-car (behöver ju inte vara den dyraste modellen), vattenfärger och penslar och bokstavsmagneter. Kan vara bra att veta =)
Idag har min mamma varit hit så vi kunde planera inhandlingen imorgon och så hjälpte hon mig med barnen eftersom David spelade fotboll ikväll. Skönt när det kommer någon med extra energi som kan leka med Theodor, han blir lika glad varje gång han får träffa mormor och morfar. Så idag badade jag Jen och sedan så badade min mamma Theodor. Jen slocknade efter badet så hon sover fortfarande, från 20 till 23 än så länge. Hon vaknar nog snart och är hungrig. =)
Önskar er alla en trevlig och glad påsk, det ska jag ha även om den blir liiite stressig =)

2 kommentarer:

Monica sa...

Oh vad mysigt med dop =) Jag längtar till vårat! Tycker det är en sådan mysig tillställning!
Tack för att du höllt tummen, vi fick lägenheten! Fick besked idag!!
Ha en trevlig påsk o hoppas allt går bra på dopet =)
Kram

Malin sa...

Klart vi ska hitta några trasor att slänga på dig ;) Allt klär en skönhet, glöm inte det!