2010-03-08

lite blandat från min vardag...

här händer inte så mycket nytt, men det händer ändå mycket. Igår så var min bror Daniel här med sin dotter så bjöd vi på middag. Och Theodor fick leka lite. På eftermiddagen sen så hade jag ett kläd -och leksaksparty, en tjej från MyKidoo som visade vad de hade. Fanns väldigt mycket fint, men man skulle behöva en betydligt bättre ekonomi än man har som mammaledig... Men jag handlade lite smått o gott i alla fall. Men nu får det dröja innan jag har fler homepartyn hos mig.

Jag provbakade doptårtan igår, mest för se hur de ska se ut. Kan avslöja att de blir bra. Sen så provade jag att baka en kladdkaka med geisha-bitar i, beöver jag ens säga att det var farligt gott?!Gjorde en med dumle i också tidigare i veckan och den var också god. Roligt att prova lite nya recept för jag gillar verkligen att baka.

Håller på att planera dopet för fullt nu, den tid jag har över (om jag ens har någon tid över) går till ålanering. Men jag har lejt ut lita uppgifter också så jag ska inte göra allt själv. Min mamma och Davids ena syster ska hjälpa mig, det uppskattar jag verkligen. Blir egenbakade tårtor (egendesignade också) och hemgjorda smörgåstårtor.

Annars så har Jen´s gulsot äntligen börjat gå ur systemet, men då har hon fått utslag på kinderna istället, förmodligen av kylan fast vi knappt varit ute. Hon går upp ordentligt i vikt också, för förra veckans vägning visade vågen 3995 g. Längd vet jag inte riktigt, vi har BVC kontroll på torsdag. Alltid lika spännande.

Nähä, kanske skulle kolla med maken om jag kunde ta en dusch nu för sen ska jag soovaa!

2 kommentarer:

monica sa...

Hej! hihi den pyjamasen e fin =) hoppas allt går toppen där hemma, vad ska hon mer heta än Jen?

Frida sa...

Allt går bara bra här hemma,är fascinerad över hur kärleksfull Theodor är mot sin lillasyster. Ingen avundsjuka än i alla fall =)