2010-03-23

Dopsamtal

Det hade vi igår. Tror att dopet kommer att bli riktigt,riktigt bra. Jag kommer inte skriva så mycket om hur det kommer gå till eller så nu innan. Kan bara säga att det är väldigt mycket nytänkande och med barnen i åtanke,så klart. Mycket sång och musik... Ja,det kommer bli så bra så. Jag gillar prästen som ska hålla i dopet för jag hade inte den bilden av honom att vara så nytänkande utan jag hade hört att han var mycket högkyrklig och inte vill förändra något. Tänk vad konstigt att man får en helt annan bild av en person när man träffar den och bildar sig en egen uppfattning i stället för att lyssna på andra... Att man inte skäms att prata osanning och sprida det vidare,man ska var helt säker på sin sak innan man sprider det vidare för förr eller senare så kommer allt fram,då står man där med skägget i brevlådan så att säga... Ja,ja de som kommer på dopet kommer inte bli besvikna. Vi såg en helt underbar film igår på kvällen jag och David. En film som berör. Den heter Vänner för livet (Regin over me),handlar om en man som träffar en kompis från college-tiden. Charlie (Adam Sandler), som förlorat sin familj den 11 september. Ner tänker jag inte skriva om handlingen för man måste verkligen se den. Tror både jag och David snyftade lite. (Jag mycket) Man uppskattar sin familj och man kanske borde leva som att det inte finns någon morgondag. Vi borde inte bråka för småsaker som kan göra att man ångrar sig om det skulle hända något som gör att du aldrig mer kan träffa din familj. Ta hand om varandra. Lev med kärlek!

1 kommentar:

Monica sa...

Hej! Vilket datum ska ni döpa Jen? Vi har bokat den 6/6 till vårat.. var ute i god tid eftersom min familj brukar sticka ut med husvagnar så fort vädret tillåter det på helgerna..
Jag har oxå tänkt att dte hade varit roligt att ses, det e ju så otroligt mkt som stämmer in på oss! Jag snittades i v 39+0, helt planerat.. Var ditt planerat?
Hur bor ni, i hus, lägenhet på landet? =) Kram