2010-05-11

En kort vecka

denna veckan. David jobbar bara imorgon med och är förhoppningsvis ledig på fredag. Är han ledig så ska han med Theodor till badhuset och bada, de behöver hitta på mer saker tillsammans bara de två.
Idag så har jag och Theodor ätit korvstroganoff och potatismos, gott. David får kyckling och bulgur när han kommer hem från jobbet. Jag får se om jag hinner äta då eller om jag får ta det senare. Jag ska iväg till Värnamo med mamma och Jen. Ska på en föreläsning som handlar om att hantera smärta. Hoppas att man kanske får lite bra tips. Jag har nästan slutat amma helt nu, ammar bara det sista på kvällen innan Jen ska sova, men det slutar jag nog med snart det med. Blir skönt när jag kan medicinera mig igen så jag kan vara lite mera människa.
Imorgon så kommer min väninna, Emma med sina barn. Det är alltid lika trevligt att träffas och få sitta och prata bort en stund. Dessutom så är hennes mellanpojke (nästan) lika gammal som Theodor och de leker så bra ihop.
På torsdag är inget planerat ännu helgen likaså, kanske bara är hemma och fixar i trädgården. Nu är det "mus-öron" på björkarna och då är det dags att klippa rosorna. Sen har jag ett par buskar som ska flyttas... Jag hoppas det blir okej väder till helgen bara...
Nähä, nu ropar både tvätten och Theodor, lilltjejen sover och jag hoppas hon sover en liten stund till.

2 kommentarer:

monica sa...

tack så mkt! Önskar dagen var över nu och man kunde börja tänka på annat. Hehe.
Kan pusta ut efter dopet.. fram tills dess är det fullt upp.
Hur är det med lilla familjen? Kram

monica sa...

Hej!
Nej theodor har inte visat något än så länge.. det enda som e problem här hemma är att han inte vill sova om kvällarna. Jag vet inte om det e för att han hör Miranda eller det helt enkelt e trots =(
Hur länge hade eran Theodor sin spjälsäng?