2010-05-05

Förkylningar

I fredags blev Theodor förkyld och under helgen så började även Jen bli förkyld och nu jag. Vi hostar och snörvlar i kapp. Tycker mest synd om Jen som blir irriterad varje gång man torkar näsan och inte har velat ammats ordentligt på grund av täppt näsa (tack gode gud för ersättning!),men nu har nertrappningen med amningen påbörjats på allvar! Känns skönt att inte bli så bunden, även om det är smidigare att amma. Blir inte mycket sömn på nätterna heller. Igår la jag mig vid 23 och sen upp vid 3, uppe till 5.30 och sen upp vid 7.30 för dagen. Om man känner sig trött eller inte riktigt hänger med i diskussioner eller är lättirriterad så finns det ju en anledning till detta...
I måndags när vi kom till Vuxen o barn så var precis alla förkylda, så jag hade ju inte behövt ha dåligt samvete för att dra dit med förkylda barn. Tur att Vuxen o barn finns så Theodor får leka av sig ordentligt ibland. Efteråt så brukar vi ju hälsa på hos min pappa när vi ändå är i Hillerstorp och i måndags var inget undantag. Theodor hjälpte till att gräva i trädgårdslandet tillsammans med sin morfar och plockade maskar i en burk. Behöver jag ens säga då hur han såg ut när han skulle in sen...? Men det gör ju inget, finns ju tvättmaskiner av en anledning.

Idag så ska vi in till Hillerstorp och träffa en kompis som har en jämngammal pojke som Theodor, de brukar leka ihop i Kyrkans Hus och vi försöker träffas lite då och då. Ska bli trevligt.

Idag fyller mitt brorsbarn Oliver 6 år. Grattis stora killen!

Inga kommentarer: