2010-05-09

Söndagen rullar på

som ett X2000-tåg. Jag håller på med en Snickersttårta och lagar mat samtidigt. Vi ska äta revbensspjäll, ris och sås idag så det tar lite tid i köket. Men det är roligt, annars skulle jag inte göra detta.
Senare så spelar David match för Kulltorps B-lag de möter Hillerstorps GOIF. Spännande match men tyvärr blir jag nog hos min mamma på Duvgatan under tiden för vädret är inte det bästa idag, regnigt till och från. Vill inte dra ut barnen när de är lite förkylda fortfarande. Kanske tar en promenad mellan skurarna i stället.
Hade jag inte haft barn hade jag gått i myskläder hela dagen och luggit på soffan och bara glott på film. Tur att man har barn så man inte ens hinner känna att man är trött ;) Älskar verkligen mina barn jättemycket. Men Theodor klättrar nästan på väggarna idag eftersom han inte kunnat vara ute på ett par dagar. Synd om honom när man märker hur mycket energi han har och det är svårt att få honom att göra något här inne. Så då får man räkna med att det bara "händer" saker här hemma. Som att man hinner hälla ut ett paket med o'boy på golvet och blanda detta med vatten och alla nykokta napparna... Härligt med en frisk och hälsosam busunge... <3
Jen går praktiskt taget inte alls att amma längre, tror att jag minskar ner amningen mera nu framöver. Nu är det varannat mål som är utbytt. Hon är mer vaken under dagarna nu och kan underhålla sig själv med att stoppa gosedjur i munnen, känns skönt för då behöver man ju inte bära på henne hela tiden och få mer gjort under dagarna. Och eftersom hon får ersättning innan läggdags så sover hon bättre på nätterna.
Theodor har börjat skippa vällingen så det blir oftast att han bara får en flaska på natten och ibland ingen alls. Skönt. Så fort värmen kommer så ska vi börja potträna på allvar också, så förhoppningsvis är han torr dagtid till hösten.
Nähä, nu ska jag fortsätta med min snickerstårta, hoppas den blir god.

1 kommentar:

Jejje sa...

snickerstårta,låter smarrigt......vill ha recept:))