2010-05-01

Tiden går fort nu, alldeles för fort

Jen är redan 3,5 månad och ska snart börja med smakportioner. Hon vill gärna sitta med och sover inte så mycket något mer. Hon plockar med leksaker och stoppar i munnen. Hon skrattar gärna och mycket åt alla som visar henne något intresse. Men humöret är som det småländska vädret och skiftar snabbt.
Theodor är fortfarande samma goa' kille som alltid. Förutom att han är inne i en period där han testar hur långt han kan gå innan man blir arg på honom. Han kastar saker kring sig och slåss, men vi accepterar ju såklart inte att han gör så och har nolltolerans med detta. Och då menar jag att vi bryter beteendet med att han får gå ifrån och göra något annat.
Theodor pratar en massa nu, och då menar jag verkligen en MASSA! Han är en riktig surrpinne denna lilla kille. Ibland känns det som att öronen ska börja blöda...

Vi har haft en Theodor-fri natt, han har fått sova över hos mormor och morfar. Tycker han är mysigt för han kryper gärna ner bredvid mormor när det är dags att sova. Men jag ska vara ärlig och säga att nog saknar jag min lilla kille när han inte är hemma.

Idag blir det kalas för Lovis som fyllde 4 år i veckan. Jag ska göra en Hello-Kitty tårta med henne för det var visst en sådan beställd.
Ha nu alla en fortsatt trevlig helg!

Inga kommentarer: