2010-05-07

Inte mycket

som händer här så det går inte att uppdatera så ofta. Men idag så ska jag med lilltjejen till BVC, lika spännande varje gång att se hur hon växer. Hon tuggar för fullt på sin tumme och på sin gosegris öra här bredvid mig i soffan nu och Theodor hittar som vanligt på rackartyg... Hmm, han är så jobbig just nu med sin trots och jag orkar helt enkelt inte tjata på honom mer, när jag ändå ser att det inte har någon effekt... Om han t ex hittar på ngt dumt hemma hos mina föräldrar så säger jag: slutar du inte nu så åker vi hem! Då svarar han: Ja. Eller om jag säger: Ska du gå och sova?! Då svarar han: Ja! Så det fungerar inte att säga så i alla fall. Skrattade lite för mig själv igår när han ställde sig i duschkabinen medan David bytte blöja på Jen, David sa åt honom att nu måste han ta av sig sockarna för att de blivit blöta. Till svar fick han: *suck* Okej,okej! *suck*

Senare ikväll så ska mamma komma hit så ska vi laga lite mat och baka tillsammans. Ska prova ett par recept från Bland annat Tacopajen utan pajskal och en Glömmingedröm, ska prova att baka en Snickerstårta en dag framöver med, hennes recept verkar ruskigt goda! Borde nästan vara böter på att lägga ut sådana recept till allmänheten... Är ju bra om man vill få i sig kalorier... Meddelar om det vart gott sen, men vad kan gå fel när det handlar om choklad?

Imorgon så är det terminsavslutning i Kyrkans Hus, är det fint väder så ska vi till Svänö och grilla korv annars så blir det i Kyrkans Hus. Tyvärr så har de på nyheterna lovat dåligt väder ett par dagar framöver nu, men vi får väl hoppas på det bästa. Hörde av mamma att 64 personer är anmälda så det blir ju en gedigen skara då. Kul att se att så många faktiskt vill komma till kyrkan och att de engagerar sig såpass att de kommer på avslutningarna.

På söndag så spelar David match, Kulltorp vs Hillerstorp. Det är en riktig derbymatch och jag hejar ALLTID på Kulltorp även denna match eller ska jag säga speciellt i denna match... Min bror S ska visst också vara med, hoppas på okej väder så jag kan åka och kolla med barnen.

Kan nämna att igår skedde ett mord i lilla Hillerstorp, man tror att det var ett relationsbrott. Men även om detta är hemskt så är det värsta att 4 barn blev moderslösa igår, de två yngsta var bara 9 månader och 3 år, den äldsta är 15 år. Ondska finns överallt. Även i religösa Hillerstorp. Otäckt är det i alla fall. Kanske blev barnen även faderslösa? Hoppas att släktingar och vänner tar hand om barnen i denna svåra tid.

Oj, vilket långt inlägg det blev nu, hoppas att ni orkar läsa allt bara... =)

Ha en trevlig helg allihop, jag avslutar med en bild på mina gullungar.

6 kommentarer:

monica sa...

tack för tipset, så långt har jag inte tänkt på att det kunde vara rengörningsmedlet!
Idag verkar det värsta av kliandet ha gett med sig, hoppas att det håller sig borta för detta var inte roligt..
Men fortsätter det klia så kommer jag kontakta vårdcentralen.
Allt bra med er?
Här är det bara toppen, 1 månad kvar till dop nu =)
Kram

Anonym sa...

fin blogg du har och barn:)-du efterlyste ju lite pyssel,så nu finns det på min blogg/J.Fredriksson

Anonym sa...

hejsan..

Tror du att det är trots.. han kanske bara vill ha lite uppmärksamhet nu när han har en lillasyster med så märker han kanske att han inte få all uppmärksamhet längre..bara en tanke jag fick..

sen ang om mordet du skrev om det är ju verkligen hemskt..sånt ska inte få hända.. men åldern du skrev är inte rikgit rätt. dom två minska är 3 år och 6 år. dom andra vet jag ej bara att en av dom går i 6:an. ha hört det av en som kände henne. vad jag ha fått veta så är det pappan till dom två yngre barnen som troligen ha gjort det. dom två äldre hade inte samma pappa som dom två yngre. men det är verkligen hämst.. stackars barnen!! mista sin mamma när dom är så unga.

Frida sa...

Min mamma kände henne och de två äldre barnen, men jag hade inte riktigt koll på de yngre barnens åldrar. Jag tycker att det är beklagligt att det går så mycket falska rykten i Hillerstorp, varför prata om man inget vet? Det är hemskt det som hänt och barnen kommer att ha det jobbigt länge framöver, men behöver folk göra så det blir ännu värre för dem? De kanske inte kan bo kvar pga ryktena tillslut. Trist, men tyvärr är jag inte förvånad att det blir så här i Hillerstorp. Kanske är det så för att det är en liten ort där alla känner alla, jag vet inte. Skänker i alla fall barnen en tanke i dessa svåra tider...

Frida sa...

Förresten så menar jag inte att du är en av de här ryktesspridarna =)

Jejje sa...

Hemskt det som hände med dessa barn i Hillerstorp.Tyvärr kan det hända överallt.Här hände det i en grannby förra året.Nu har ju dessa barn ingen mamma eller pappa.