2010-05-19

Jen's första

tand är på väg nu. Jag har sett att hon tuggat mycket och ofta på tummen på ena sidan bara. Jag har känt efter många gånger men inte känt något alls,men idag var det en rejäl bula i tandköttet. Lillagumman blir tidig med tänder hon med,tror Theodor var cirka 4 månader när han fick sin första tand han med. Theodor var duktig i förrgår då han skulle göras i ordning för natten,han stod nakenfis och borstade tänderna när han gick ner ställde sig bredbent på mattan och säger: mamma mig kissa mattan. Varav jag svarar: nej,du får kissa på pottan. Sätter honom på toainsatsen och han tar i och säger: Nähä. Inget händer men han sitter kvar och pratar,rätt vad det är så kissar han. Och utbrister: nämen! Mig kissa pottan! Han fick många applåder och hurra'n,samtidigt som jag fick ett sting av ledsamhet för jag insåg att min lilla kille börjar bli en stor kille nu. Mina fina barn utvecklas för fullt...

2 kommentarer:

Jejje sa...

kommer i håg dessa tänder:) Sonen hade jättejobbigt.Jag köpte en bitring som man kunde lägga i frysen.....ibland fick jag stryka flytande alvedon på tandköttet.Ha det så bra.

monica sa...

naaw vad sött med en liten tand =)
Theodor sover fortfarande i spjälsäng ju.. så han får välling på kvällen o sen lägger vi honom i spjälis.. Där sover han hela natten. Han har aldrig visat att han har velat sova i vår säng, inte ens när han varit sjuk. Så jag e dö nyfiken på hur det ska gå när han får egen säng. Naurligtvis får han ju komma in till oss o mysa om han vill =)