2010-05-18

Jag läser

en så himla bra bok just nu. Den heter Gud som haver och är skriven av Ingrid Elfberg. Jag tänker inte skriva så mycket vad den handlar om men det står så här på baksidan: Gud som haver är en nervkittlande deckare med rötterna i det mänskliga psyket. Den handlar om urkraften i kärleken till ens barn och vad som händer när det allra värsta drabbar familjen.
Jag tycker i vanliga fall inte om såna här böcker, alltså påhittade. Jag läser mest biografier, men denna boken kom i min brevlåda för ett par veckor sedan. Jag har missat att gå ur pocketbokklubben och dessutom inte gjort något val av bok. Men denna boken var bra, jag har läst överhalva boken på ett par timmar. Tyvärr hinner jag inte med att läsa så mycket på dagarna och kvällarna är jag oftast för trött. Meddelar längre fram om slutet var bra. =)

Nu gnäller båda barnen, tror den ena är trött och den andra behöver ett blöjbyte så det blir inte så mycket mer nu.

Inga kommentarer: