2010-05-28

Fredags kväll

och här sitter jag alldeles ensam och bara njuter av tystnaden här hemma. Jen sover, Theodor ska sova hos mormor och morfar inatt och David är iväg och spelar match. Jag har röjt upp lite bland Theodors leksaker idag och tvättat upp hans "gosar" så att de inte luktar päckel mer. Nu tar jag en paus innan jag ska börja gå igenom vad Theodor hade för kläder i storlek 62-68 för nu behöver vi nog börja använda den storleken till Jen. Lilla söta tjejen har fått för sig att man bara ska sitta upp hela tiden, tror hon skippar att vända på sig och sätter sig i stället. Nu är hon inte lika mammig längre och det känns ju skönt. På kvällarna så lägger vi henne bara i spjälsängen så somnar hon där även på nätterna, men inte på dagarna då vill hon antingen somna i någons famn eller sova i vagnen. Gråter gör hon bara vid 3 olika tillfällen: 1. När blöjan behöver bytas. 2. När hon är hungrig 3. När hon blir övertrött. Snäll liten bebis med andra ord (inte för att det finns elaka då).

När David kommer hem från matchen så ska vi dra till Gislaved och handla lite godis och läsk så vi kan ha lite fredagsmys. Härligt med helg.

Imorgon så ska jag ju då åka och lyssna på Brolle när han spelar i Åminne utanför Värnamo. Ska bli roligt att komma iväg på något utan barnen. Får se om jag och mamma ska ut och äta något innan eller hur vi ska göra. I alla fall så ska Brolle spela låtar från Buddy Holly, Elvis,Cash och en del eget matrial också.

Jahapp,nu vaknade lilla Jen, dags att bebis-mysa lite =)
På bilden är, som ni ser, min härliga familj.

Inga kommentarer: