2008-07-14

BVC besök m m

Idag har vi varit på BVC, tyckte att det skulle bli spännande att se hur mycket lilleman ökat i vikt sen sist. Ja, vad ska man säga? Kurvan pekar rakt upp i alla fall, han väger numera 8010 g och var 64,5 cm lång, sist så vägde han 6555 g och var 60 lång. Han kommer nog att vara en lång kille sen. Min älskade lille son! :) Han fick sina första vaccinatinssprutor idag också, det gick bra även om han var lite ledsen mne det var mest för att han var trött. Sen har han fått mer eksem igen så nu blir det en till kur med Mildison kräm i ansiktet, på händerna och så har han lite småfläckar som också ska smörjas. Vi ska till läkaren med honom på fredag för att kolla så att han inte har någon allergi eftersom han är lite rosslig i andningen också, hoppas att han inte är allergisk mot pälsdjur för vi vill ju gärna ha kvar vår lilla Prick. Vi får se hur det går.
Vi åkte med Theodors morbror Daniel till Bredaryd innan idag, han skulle köpa en present till mamma som fyllde år i lördags och jag behövde en ny elvisp, min gick sönder i förrgår.
Nu ligger lilleman och sover och jag ska äta lite och umgås med maken.

1 kommentar:

LIB sa...

hej! tänk att lilleman blivit större än vår miranda! ska ta kort på småttingarna tillsammans när jag kommer ned. många! kram
ps. ser att ni skaffat en resesäng. fast ni behöver inte dra med den till oss för vi har kvar en spjälsäng!