2008-07-07

Härliga svenska sommar...

Igår hade jag tänkt städa och baka, men då slog ju den fina svenska sommaren till och det regnade till och från hela dagen och åskade. Så vi gjorde inte så mycket alls igår. Daniel och Lovis kom hit ett par timmar så vi satt och pratade och umgicks lite. Lovis lekte med Theodors leksaker och vi kollade på en Telletubbies film med henne. Hon är så söt lilla Lovis. Hon vet inte riktigt hur hon ska vara mot Theodor, vill krama och klappa på honom hela tiden. Igår tror jag hon tyckte var rolig för Theodor skrattade åt henne en heldel. Små barnen.
Nu ligger Theodor och sover (som vanligt) han har varit uppe och ätit en runda vid åtta. Nu har jag börjat ge honom ersättning varannan gång på dagarna och han verkar vara nöjdare nu, kanske kan jag sluta amma helt snart och då kan jag ju börja jobba lite extra för att spara föräldradagar, desto längre jag kan vara hemma desto bättre. Skulle helst aldrig mer gå till jobbet och bara vara hemma med min lilla son, man kanske skulle söka och bli dagbarnvårdare... :) Nejdå, det är inte ett jobb som passar mig, vill inte jobba med barn. Bara man hade lite bättre arbetstider så att man visste att man har varje dag att ge en stund till sitt barn, det har jag ju inte som undersköterska, jag jobbar långa dagar när jag jobbar kväll och jobbar hela helger varannan vecka, usch. Vill inte tillbaka till det. Får se hur det går och vad det blir av det hela.

Jag har köpt en fin receptbok med tårtrecept för barn. Millas tårtor heter den, man blir verkligen inspirerad att baka en fin tårta när man kollar på bilderna. Men det mesta som man behöver iströsselväg finns inte att köpa här om kring. Man ska väl helst bo i Stokholms trakterna för att få tag på allt strössel och sugarpaste och allt vad man ska ha... Men, jag har hittat ett recept på en Pyton-tårta. Den är grön och man ska skära upp tårtan i färdiga portionsbitar och lägga ut som en ringlande orm, den ska jag ha på Theodors dop. Annorlunda och rolig. :) Ska väl provbaka den en dag och se hur den blir.

Kolla in sidan kakburken.se där finns en massa roliga saker som gör att det blir enklare att baka. Strössel, roliga bakformar och en massa annat kul. :)

Nä, nu får jag nog ta och göra mig iordning innan Theodor vaknar igen. får se vad denna dagen har att erbjuda.

1 kommentar:

LIB sa...

Den tårtan kommer vi att gilla! :)