2008-07-07

Förberedelser till dopet

Jag var inne på kakburken.se där jag fick ytterligare några ideer till dopet. Tänkte ha ett tema med vilda djur för barnens skull, det kommer ju endel barn. I alla fall så hittade jag strössel med vilda djur och muffinsformar som var knallgröna med lejon och giraffer på, tänkte göra cupcakes med strössel på. Sen blir det ju en pytonorm-tårta också då såklart. Till oss vuxna blir det en mer traditionell doptårta, såg på tv att man kunde baka en tårta som ser ut som en uppslagen bok, det ville jag ha på dopet men hur skulle jag lyckas med det? Jag är ju inte så jätteduktig på att baka och dekorera. Då hittade jag av en slump en kakform som är just till en uppslagen bok, så den SKA jag använda till dopet åt oss vuxna. Ska dekorera den med vitchoklad och blått socker och så har jag köpt en dopfigur som ska vara på och så ska ju en väninna göra bokstäver i choklad som jag ska sätta på den också. Blir nog bra.
Det var ju verkligen en bra sida som jag hittade, den där kakburken.

Idag åkte vi och köpte oss en SodaStreamer, mest för att vi gillar att dricka kolsyrat vatten, men också för att vi dricker alldeles för mycket läsk. Så på detta viset tänkte vi spara pengar i längden med att göra egen läsk eller mest vatten. Det var ju hur smidigt som helst. Köpte en essens med citron/jordgubb det blev väldigt gott smakar ju precis som köpt vatten på flaska. Men vi köpte ingen sån essens som man ska ha för att göra läsk, det är ju bättre att dricka vatten, utan socker så kanske man mår bättre. Jag gillar ju inte att dricka vanligt kranvatten, men kolsyrat har jag lärt mig att gilla. Så nu gör vi varsinn flaska med vatten jag och David så har man alltid något kallt att dricka när man är sugen.

Nähä nu börjar klockan bli mycket, 22.50, Theodor somnade redan klockan 21 idag och sover för natten så jag borde nog lägga mig jag med så att jag orkar vakna när han vaknar imorgon, han lär ju vakna rätt tidigt imorgon nu när han somnade så tidigt. Annars så brukar han somna mellan 22-23. Min gulliga och snälla lilla pojke.

Inga kommentarer: