2008-07-02

Prova något nytt

Jag har kännt ett tag nu att jag skulle vilja göra något annat än att jobba inom äldreomsorgen, så hittade jag på arbetsförmedlingens hemsida ett perfekt tillfälle nu när jag är mammaledig. Ett extrajobb som telefonist för ett företag i Värnamo. Varför inte tänkte jag, så jag har skickat in en ansökan. Man kan ju prova i alla fall. Det skulle handla om att jobba 8-12 timmar i veckan och jag bestämmer själv vilka dagar som jag vill jobba, det skulle bara vara kvällar så då kan ju David ta hand om Theodor den stunden. Eftersom Theodor äter ersättning på kvällen så kan ju David ge honom mat om han blir hungrig när jag är borta. Nu är det ju inte säkert att jag får jobbet, men det hade varit kul att göra något helt annat än det jag alltid gör.
Men jag har ju tänkt att ta upp mina studier igen så småningom, har ju endel kurser avslutade från då jag läste till sjuksköterska i Växjö. Jag kan nog inte jobba så länge som undersköterska ändå, jag känner ju att min rygg knappt klarar av att jag bär på Theodor som väger runt 7 kilo, hur ska det gå när jag jobbar och kanske lyfter flera hundra kilon på en dag? Nä, jag måste göra något annat! Sen får jag nästan ångest över tanken att komma tillbaka till jobbet om ett år. Hemskt att känna så, men så är det. Vill inte jobba de tiderna som jag har och vill inte gå tillbaka till den stressen och pressen man har när man jobbar inom äldreomsorgen. Jag säger äldreomsorgen för detta gäller bara detta området inom vården, för vården innefattar ju så många olika områden och jag vill inte vara i åldringsvården mer. Jag vill jobba som demenssjuksköterska, har alltid vetat att det är det jag vill göra och nu tänker jag se till att det blir så med. Jag gillar att jobba med dementa, det ger så mycket tillbaka. Gillar kontakten med de som är drabbade av demens, både de som är sjuka i någon demenssjukdom och de anhöriga som också är drabbade av demensen. Vi får se vad som händer framöver.
Nu ska jag äta och duscha medan lilleman sover.

Inga kommentarer: