2008-07-04

Städa

Idag ska det städas, snart. Ska bara skriva här först. :) Tänkte göra det mesta så får David dammsuga när han kommer hem. Ska bädda rent i sängen och passa på att tvätta ett täcke i alla fall så att det hinner torka, man vet ju inte när det dåliga vädret hittar tillbaka hit igen.
Grannarna har skaffat sig en till hund, en valp, den sitter ute i hundgården och skäller hela tiden. Jobbigt, bara inte den väcker Theodor... Tycker att de kunde ta hand om de hundar som de har först, tror att de bara är och rastar hundarna en gång om dagen (om ens det) och så har de en alldeles för liten hundgård för att ha två jättestora hundar och nu en valp i den. Men det angår ju inte mig, men jag tycker ändå synd om hundarna...
I förrgår (2/7) Så hittade Theodor sitt skratt, han skrattade högt och hjärtligt när han låg i babygymet och jag busade med honom. Han är så härlig, man beundrar hur mycket de lär sig i början. Häftigt. Vi har ju börjat lägga Theodor i vaggan lite så att man inte behöver bära honom hela tiden, så när jag lägger honom där är han nöjd en kvart sen försöker han att sätta sig upp. Lyfter på huvudet och drar upp benen, tiilslut blir han så sur och börjar skrika då är det bara att ta upp honom. Tror ändå att han får bättre tålamod ju äldre han blir, i början så blev han vanisinnig så fort han slog upp ögonen nästan, man hann ju inte reagera på att han ville något. Men nu så ligger han gärna i sängen en stund och gör, som jag kallar det, gotteljud. Som att han ligger och myser och gottar sig en stund innan det är dags att stiga upp.
Nähä, nu är det väl dags att jag sätter fart om jag ska hinna göra något idag.

Inga kommentarer: