2008-09-10

Finbesök idag

Idag för ett par timmar sedan så var jag på väg från tv-rummet när jag såg något röra sig i ögonvrån, så jag kollar ut och vad ser jag om inte 2 ÄLGAR! En ko med kalv står precis på min tomt och smaskar på mina pilträd! Gissa om jag blev chockad! Springer och hämtar mobilen för att ta kort på dem, för jag tänkte att ingen kommer att tro på mig annars. Sen kollar jag mot min bil och då ser jag en tredje älg, bara några meter från min bil så står en stor älgtjur och håller vakt. Jag skyndade att ringa till pappa som strax skulle komma bort, har hört att älgar kan bli agressiva när de känner sig hotade,speciellt om de har en kalv. (Vet inte om det är sant) Pappa säger åt mig att skrämma bort dem, men det vågar ju inte jag. Men när pappa kom bort med bilen så sprang de sin väg. Häftigt besök måste jag säga och minst sagt oväntat. =)



Senare idag ska vi och kolla på ett hus.Vi känner att vi måste flytta för den boendekostnad som vi har idag är inte rimlig. Vi räknade ut att med våra lån inräknade så betalar vi 10 000 kronor/månaden, funkar inte i längden och eftersom vi inte äger huset fullt ut heller, nej det går inte. Så vi letar efter ett billigare boende och helst ska det ju inte vara för dyrt att köpa heller. Så idag ska vi kolla på ett jättefint hus utanför Gnosjö som var relativt nyrenoverat (och med bastu), inte så stort men lagom åt oss tre och så småningom så finns det ju plats för ett barn till. Ska bli spännande. Men vi ska ju bara kolla idag, vi ska till banken på fredag för att se hur mycket vi får låna, sen kan man ju börja söka ännu mer aktivt, om det nu då inte blir det här huset just. Vi vill ju ha ett hus som det inte behöver renoveras speciellt mycket i på en gång, och då hade det här huset varit perfekt. Men vi får se, uppdatering följer så småningom...
Här följer en videosnutt från dagens händelse.


1 kommentar:

LIB sa...

Finare besök kan man inte ha - speciellt inte till middag!
Skämt åt sido så kan man inte ha naturen närmare inpå sig och det ska man uppskatta.