2008-09-08

Perro sin pelo del Peru

Min lilla Prick hade besök av sin syster med matte från torsdag till lördag. Skillnaden som ni kan se på hundarna är att Pricken har päls det har ju inte Paigan och Pricken är en grande och Paigan är en medio. Det var kul att se hur duktig Pricken kan vara , han har inte visat sig vara ens irriterad på att Paigan kom in på hans revir. De rök ihop en gång, men det var för att Pricken inte ville fatta att Paigan inte ville leka med honom och då blev hon sur och Pricken fortsatte att glo dumt på henne. Men ingen blev skadad, de gick bara åt varsitt håll och sen var det bra med den saken. Min hund har i alla fall ALDRIg lyssnat så bra på mig som han gjorde under denna tiden, jättesnäll och duktig så han har fått tonvis med beröm. Här kommer bilder på Pricken och Paigan. (de kallas för Peruansk nakenhund även om de har päls) Bilden på Pricken är från när vi bodde i Åsenhöga 2006.

.
Om någon är intresserad av att skaffe en av samma ras som Pricken så ska en väninna tillsammans med en tjej ta en valpkull på två jättefina hundar nästa år, beräknas vara leveransklara runt juni 2009, kontakta mig så kan jag lotsa er vidare. Kolla också in urcanis.se om du vill läsa mer om rasen.

Inga kommentarer: