2008-09-21

Lite smått & gott

Theodor var på BVC i tisdags (16/9) och fick sina två vaccinationssprutor, det gick bra fast lite ledsen blev han allt... Sen på kvällen hade han jätteont och skrek helt hysteriskt. Som tur var så var jag hos mina föräldrar då så de hjälpte mig att trösta honom medans Alvedonen började att verka. Han vägde nu 9775 g och är 71 cm lång. BVC-sköterskan sa att det syntes att han var en go och glad kille som verkar må fin fint. Och det är ju sant. =)
Innan vi var till BVC så ringde mäklaren till oss,vi hade det högsta budet på huset. Så i mars nästa år så flyttar vi till vårat egna hus. Ska bli såå skönt, samtidigt som det känns lite pirrigt eftersom det är så stort att köpa ett hus. Men ROLIGT! Vi bytte förresten bank, så adjöss till swedbank och hallå Nordea. Vi väntar ju fortfarande på att kärringen från swedbank ska höra av sig om vi fick låna eller inte av dem, men nu är det ju som sagt skitsamma.
Idag så sa Theodor da-da på morgonen, annars har det alltid varit mam och nej som han har sagt och lite "billjud" med hjälp av massor av saliv och läpparna så att alla runt omkring blir blöta. Spännande med all denna utveckling som sker hela tiden. (tror jag sagt det förut, men jag är verkligen fascinerad)
Nähä,om man skulle ta och vara lite social innan det är dags att sova. imorgon kommer sotaren hit för att gå igenom ventilationen och det behövs nog kan jag tro. Annars så blir det väl inte så mycket som händer, på fredag så åker jag,Theodor,min mamma och min bror Daniel till Östersund till min äldsta bror Patrik m familj, ser VERKLIGEN fram mot att komma dit. Ska bli kul, fast jag kommer ju självklart att sakna David jättemycket.

Inga kommentarer: