2008-08-19

Dagens många händelser...

Idag har jag bakat nästan 60 bullar och två limpor. Jag känner mig så duktig som har bakat allt detta idag, utan hjälp. Första gången som jag bakar utan att mamma är med och talar om vad jag ska göra osv. Gott blev det också.
Jag har gått en promenad med Pricken i regnet tidigare idag,skönt att komma ut ändå.
Jag beställde kort från Önskefoto (min svägerska Liselotte hade beställt förstoringar därifrån) i förra veckan och nu kom de idag. 80 bilder och alla var på Theodor (40+40 det var dubbletter)så nu ska jag gå igenom vilka bilder jag ska ha själv och endel ska jag skicka till Davids mormor och några upp till Theodors kusiner i norr, mamma har redan tagit och till Simon och så har jag lagt undan till Davids mamma så hon också får lite bilder. Det var billigt att beställa bilder via den här Önskefoto och lätt att lägga upp vilka bilder som man ville ha,smidigt.
Theodor har badat idag, köpte en hårbottenkur till honom på apoteket förra veckan som man ska gnugga in och sen skölja av, den ska lindra klåda och återfukta torr fnasig hud. Han ser så mycket bättre ut nu så den funkar verkligen, men jag måste smörja varje dag för annars blir han lika torr igen. Vi smörjer honom noga varje dag och då ser han så fin ut, hoppar vi över en enda gång så får han eksem på en gång. Stackarn kommer inte att få det lätt med sitt eksem när han blir äldre heller, har man haft det som liten så har man nästan alltid det sen när man är vuxen. Det har han tyvärr ärvt utav mig,lider med honom.
Jag har skrivit alla tack-korten från dopet idag, nu ska de bara skickas också. Hoppas att jag inte glömt någon bara...
Imorgon så kommer en gammal klasskompis hit på en fika, det ska bli trevligt. Hon har varit en heldel utomlands och är hemma en sväng nu. Jag har inte träffat henne på minst 5 år så vi har nog mycket att prata om och ta igen. Sen ska jag ringa och fråga en annan väninna om hon vill komma hit på torsdag,är det fint väder kan vi gå en promenad annars håller vi oss inne och bara fikar och pratar-det är vi duktiga på hon och jag,prata alltså. Kul med lite vänner som man kan umgås med,jag har hellre få vänner men bra vänner. =)
Nu ska jag slappa,Theodor sover för natten och jag är ganska trött så det blir nog i säng tidigt.
I videoklippet sitter Theodor i sin barnstol och är djupt koncentrerad över reklambladet.

4 kommentarer:

LIB sa...

wow vad häftigt med videoklipp!
usch svägerska låter så trist. då var syrran bättre :) finns det nåt annat? eller skriv bara "Liselotte"! kram kram

Frida sa...

Jag håller med att det låter trist... Jag fortsätter med syrran istället, du är ju mer som det än svägerska. =) Kram kram

Supermamsen Green World sa...

vad gullig bebis

Frida sa...

Tack, jag är så stolt som man kan bli. =)