2008-08-27

Smakportioner

Lilleman har ju fått börja med smakportioner för ett tag sen och han gillar det mesta. Men igår så fick han smaka på potatis och blomkål, det tyckte han inte alls om för han nästan spydde av det. Han gjorde så roliga grimaser när han åt det,som ni kan se i klippet som jag lagt in nedan. Men sen så på kvällen är det meningen att jag ska byta en portion ersättning till gröt istället. Jag har gett honom banangröt men den är han inte så jätteförtjust i så jag köpte majsgröt istället, och så fick han lite päronpure i, det gillade han. Men det är inte lätt att mata honom eftersom han inte kan sitta stilla och måste kolla på allt annat än på mig,lilla vildingen. Nu ligger han och sover igen efter att ha vaknat vid åtta för att äta frukost. Annars så njuter jag bara av att vara mamma och att få vara hemma,vill aldrig mer tillbaka till jobbet...Men men det är ju ganska långt tills dess.

3 kommentarer:

Malin sa...

Stackars lille killen *ler* Men visst är han söt när han grimaserar =)

Frida sa...

Absolut! Man är ju hemsk som till och med tycker att ungen är söt när han är arg eller ledsen... :) Men han är ju såklart sötast när han ler. :)

LIB sa...

önskar att miranda ville äta vanlig mat också men liksom våra andra barn har jag svårt att avvänja henne från amningen... Hon äter inga puréer men tar en sked mosad potatis. Mest vill hon ha banan och brödbitar. Alltid något...
kram på er!