2008-08-08

Theodors dopdag 14/7-08

Det var så skönt när dopet var avklarat, man stressar ju ganska så mycket för att få allt perfekt. Som tur var hade jag massor av hjälp från min mamma så dagen blev helt perfekt. Dopklänningen var jättefin på Theodor och han skötte sig exemplariskt under dopakten. det var fruktansvärt varmt i Kyrkans Hus så när lillgubben fick vattnet på huvudet blev han så lycklig -lite svalka i hettan. Jag hade bakat pytonormstårtor till barnen, som den på bilden, men de vuxna lockades också av den härliga,gröna slingrande tårtan. Mamma hade bakat jättefina och goda tårtor till oss vuxna, hade massor av tårta kvar efteråt med. Theodor fick så fina saker av alla våra gäster, det var: böcker,album,bestick, halsband, tavelramar och leksaker. Av sin fadder morbror Simon fick han en stor speldosa med tavelram i, och Simon i sin tur fick ett kort på Theodor i ram av oss. Prästen Paul Lundell höll ett kanonfint doptal och höll allt väldigt enkelt men fint. Han ger alltid de barn han döper en puss på pannan, det fick även Theodor -en fridskyss. Tycker jag är en väldigt fin gest. Det var trevligt att ha en fest tillsammans med människor som betyder mycket för oss och kommer att ha betydelse för Theodor hela hans uppväxt. Jag vill också passa på och tacka min svägerska Lise och min bror Patrik för fin sång och musik på dopet, det var jättefint.
En helt perfekt dag till Theodor Ken Predrags ära.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så fin liten gosse