2008-08-12

Invägning

Igår testade vi med att David vägde sig först och sen vägde han sig med Theodor i famnen, på det viset fick vi fram vad Theodor väger. Jag kan nu meddela att min lilla pojke väger 9 kilo,det kan man inte tro när man ser honom. Jag tror att han har vuxit endel på längden också, men det vet jag inte hur mycket och det dröjer en månad till tills vi ska till BVC nästa gång. Synd att det dröjer så länge, men de vill inte ha in honom så ofta eftersom han går upp i vikt bättre än lagom och han mår ju bra, frisk som en nötkärna. =) Jag är mäkta stolt mamma i alla fall.

Idag har jag varit på sjukhuset hos sjukgymnasten och efteråt tog jag och mamma en fika, hon hade hand om Theodor medan jag var inne hos min sjukgymnast. Theodor lyckades charma en hel del människor medan dem väntade på mig, han är bara för go.

Ikväll ska jag och mamma ut och cykla en runda, David tar hand om Theodor under tiden och det tror jag inte att han är speciellt ledsen för... Som sagt Theodor är en pappas pojke och lyser som en sol när David kommer hem. Men han skrattar med sin mamma också såklart, men pappa är bäst när man har varit med mamma hela dagen. =)

2 kommentarer:

LIB sa...

hej svejs! jag är usel på att ta mig tid att kommentera men jag läser och saknar er alla! kram
idag är det olivers dag med mamma och han har tränat skytte av djur på en hemsida.

LIB sa...

han säger att han en dag ska vara med pappa och skjuta "därför jag har ju mina vapen som pappa ska göra åt mig"