2008-08-08

Semester





Vi har haft en trevlig semester tillsammans med våra nära och kära. Min bror Patrik med familj kom ner för att delta på Theodors dop och stannade ett tag, vi åkte till High Chapparall en dag allihopa. Med på den utflykten var Patrik med familj, Daniel med familj, jag med familj, mamma, pappa och Simon, vi hade jättetrevligt där och det var kul att få vara med när Oliver fick träffa sin idol: Lucky Luke.


En annan dag åkte vi till Borås djurpark, samma gäng som innan. Vi hade med oss mat och dryck och strosade där hela dagen i värmen. Det var också väldigt trevligt.


Sen så bilade jag,David,Simon och Theodor med Patrik med familj upp till Ede hem till dem. Där stannade vi nästan en vecka. Vi åkte in till Åre en dag där vi var på en leksaksaffär och sen åt vi på MAX-grillen innan vi åkte tillbaka. Sen var vi in till Östersund en dag och hälsade på Lises mormor och morfar. En annan dag åkte bara jag och Lise till hennes syster på en fika inne i Östersund, vi hade såklart med oss de minsta barnen Miranda och Theodor.Där träffade vi också Mirandas kusin Agaton som var jättesöt och ville bjuda Theodor på kex.

David fick ge sig ut och fiska tillsammans med mina bröder ett par kvällar annars satt vi alliopa och spelade spel på kvällarna och bara umgicks. Vi hade hur trevligt som helst, och vi blev bjudna på mycket god mat och Lises hembakta bröd var också gott.


I slutet av september ska jag,Theodor, mamma och min bror Daniel åka upp till Ede igen för Daniel ska på jakt så då åker vi med på en minisemester. För att inte Oliver skulle bli ledsen sa jag att det inte dröjer så länge tills jag kommer och hälsar på honom igen, som svar fick jag: "ja det är tur, annars dör jag ihjäl". Lillgubben.


På bilden ser ni Miranda och Theodor, de små kusinerna hålla varandra sällskap i Theodors resesäng. Theodor är ca 3 månader yngre än "Myran", de är ungefär lika långa. Så söta är dem,de höll ofta varandra i handen när de var nära varandra. De kommer nog att busa tillsammans när de blir äldre.

Inga kommentarer: