2008-08-16

En härlig helg


Igår hade vi kvalitetstid jag och David, det var hemskt skönt att komma iväg även om det kändes konstigt att inte ha med sig lilleman. Men han hade det bra hemma tillsammans med sin mormor och morfar, de hade busat,ätit mat och badat sen hade han somnat vid nio-tiden så när vi kom hem halv elva så sov han sen länge. Men han var väldigt glad att se mig och David när han vaknade hungrig halv sex i morse, fast vi var ju såklart trötta då. Men vad mysigt det är att ha en liten som faktiskt visar glädje över att se oss, och så härligt att sitta tillsammans och mysa när man är lite trötta båda två och ge honom mat. Just det, mer om igår då,det var ju det jag skulle skriva om... Vi åkte till Växjö efter att ha lämnat Theodor hos mina föräldrar, vi stannade först till hos Davids pappa och lämnade en något försenad födelsedagspresent från oss. Sen stannade vi till på Mediamarkt och skulle kolla vad skrivarna kostade där, vi köpte en film: One missed call (am.versionen) en skräckfilm som vi kollade på i sängen innan vi skulle sova igår,riktigt bra. Lagom läbbig. Sen gick vi in på CityGross och handlade lite köttvaror och blöjor innan vi tog drive-in på MAXför att bara äta en liten hamburgare innan bion. Sen åkte vi till bion. Vi kollade på den nya Mumien-filmen Drakkejsarens grav,riktigt bra och underhållande familjefilm med b la Brendan Frasier och Jet Li mfl i rolllistan. Skönt att de inte hade bytt ut så många skådespelare från de andra filmerna. Roligt att de var i Kina också, hade med muren och terracottaarmen i handlingen. Lite komiskt att ha med Yeti (snömannen), kul. Efter bion åkte vi förbi där vi hade bott förut, såg likadant ut i området som tidigare. Sen körde vi vidare mot Värnamo där vi stannade och åt på Burger King-sen hem. Resten vet ni. Hade väldigt trevligt i alla fall.

Idag har jag,Theodor och mamma varit till Bredaryd och gått på deras årliga marknad, det var ingen hit. Köpte dock ett par Foppa-tofflor till Theodor som han bör kunna ha nästa sommar,de var turkosa. Sen så var vi in på CH-Barnting och där köpte jag en doppresent till våra kompisars barn Kevin som ska döpas den 7/9. Och så köpte jag en gosedjurshund,wallies med djungeldjur och ett bäddset till vaggan med Mumintrollet på (fyndade bäddsetet för 49 kronor) åt Theodor. Sen åkte vi och hämtade pappa så åkte vi till Vaggeryd till en pizzeria med supergoda pizzor, jag och mamma åt varsin lövbiff och pappa en Batman (kebabpizza). Efter det åkte vi en extra lång runda för att Theodor skulle få sova lite innan vi kom hem. Väl hemma så har mamma färgat guldfärgade slingor i mitt hår och sen spelade vi allihop maxiyatzy-jag vann igen! Hihi. Nu sitter jag här och skriver,mn ska äta ett par mackor innan det blir dags att sova, Theodor somnade redan klockan åtta idag,så det blir upp tidigt imorgon...

Imorgon har vi fullt upp, är det fint väder ska David klippa gräset och jag tvätta kläder. Är det dåligt väder så är det dags att städa, men det ska vi nog göra ändå. Tänkte att vi skulle grilla imorgon för hösten närmar sig med stormsteg och då är det slut med grillningen. Såg att det börjat gulna i björkkronorna. Nu ska jag umgås med stackars David som tittar på tv själv.

Inga kommentarer: