2008-08-14

Theodor får besök med mera...

Idag fick Theodor smaka på majspure för första gången, han älskade det! Gillade det mycket mer än morot. Han riktigt böjde sig fram för att få mat snabbare, och förut så har jag matat honom när han sitter i sin babysitter men nu satt han i mitt knä istället och då gick det lite bättre. Han har inte varit så förtjust i sin morotsdyck så nu provade jag en annan åt honom, fruktdryck med apelsin,äpple och aprikos och den gick ner lite lättare, men han är fortfarande skeptisk till att det är kallare än ersättningen....

Vi har börjat med att min pappa kommer hit på dagarna så att jag kan gå ut med Pricken, detta eftersom Pricken är lite knepig och för att jag ska komma ut lite. Det är ganska skönt att kunna gå en sväng på dan, för även om det är dåligt väder så kommer i alla fall jag ut en sväng om dagen. Och så får jag ju lite motion också, och det behövs verkligen.

I förrgår så kom en klasskompis från gymnasiet och hälsade på på sin lediga dag. Det var trevligt att sitta noch prata lite minnen från den tiden och att få höra lite om hur hon har det på jobbet och hemma. Och igår så kom en ny kompis hit,vi träffades på föräldragruppen när vi väntade barn. En trevlig tjej och hon har en hemskt söt liten pojke. Jag känner ju hennes pojkvän lite grann eftersom vi växte upp i samma område och pojken deras,Max,är väldigt lik sin pappa. Kändes skönt att ha någon att prata om Theodor, någon man kunde jämföra lite grann med och kanske dela endel orosmoment med. Sen är det ju kul när man kan skaffa nya vänner. Så hennes Max kommer att gå i samma klass som min Theodor, skönt att veta att det kommer att vara en jämngammal förälder sen så man inte känner sig så utanför. Det kan man ju annars göra väldigt lätt här i Hillerstorp,finns nog inte många såna här samhällen som kan få folk att känna sig så ovälkomna... Men det är ett annat argument som jag kan ta en annan dag.

Inga kommentarer: