2008-11-10

Farsdag och namnsdag

Igår var det Theodors första namnsdag så han fick en TIA-lott av mig och David, vann ingenting, men David hade bestämt att han skulle ge Theodor en lott på sin namnsdag. Sen var det ju första gången som vi firade Farsdag också, jag hade köpt presenter från Theodor till David och ett kort. Så igår på morgonen så sov Theodor mellan mig och David, jag vaknade innan Theodor och gick upp och gjorde iordning frukost till David, Theodor och mig själv och slog in presenterna. Sen vaknade Theodor och då hämtade jag honom och bytte blöjan sen gick vi och väckte David, han blev ganska så rörd av situationen och blev kanske mest glad över att han fick ett kort. Theodor ville gärna hjälpa sin pappa att öppna paketen eftersom det prasslade. =) Sen fick David välja vad han skulle ha för mat igår också, det blev köttfärspaj.

Vi åkte in en sväng till Värnamo igår också, först för att svänga förbi hos Davids mamma och lämna in en lott till hans syster Malin, sen åkte vi upp till Davids pappa för att lämna in ett kort och för att David skulle gratta på farsdag. Sen åkte vi och handlade på CityGross lite grann innan vi åkte hem till mina föräldrar för fika och gratulationer till min pappa på farsdag, efter det så åkte vi hem och fixade mat.

I lördags så röjde vi lite här hemma och tog det lugnt på dagen, på kvällen tog vi en promenad tillsammans för att få lite luft, det hade regnat hela dagen men på kvällen var det uppehåll.

Idag så ska jag och Theodor hålla oss hemma för Theodor är fortfarande förkyld (går in i 6:e veckan nu) ,vi var till vårdcentralen i fredags så han har fått hostmedicin nu, Mollipect. Får hoppas att det hjälper så han blir kvitt hostan någon gång och kan sova ordentligt.

Theodor springer på upptäcktsfärd här hemma och kollar vad han når och jag springer efter och plockar bort allt som han faktiskt når nu, han lyssnar inte på "ajaj" eller "nej", kanske är för liten för det ännu. Han kollar bara på en och ler när man säger åt honom. Gullunge.

Nu har han varit inne i köket och suttit tyst en bra stund och kom ut därifrån precis. Han har bajsat. Dags att byta blöja. =) Vad det är härligt att vara mammaledig.
Avslutar med en bild på Theodor på upptäcktsfärd.

1 kommentar:

LIB sa...

Patrik satte din (och hans) far på pottkanten häromdan! Det var när dina föräldrar hade Danne och hans nya tjej på besök och Patrik frågade vad hon hette. Din pappa kom inte ihåg det utan var tvungen att fråga. Stackarna. Kul att höra att hon är trevlig. kram kram "syrran"