2008-11-03

Måndag igen

Jaha då var det måndag och vardag igen. Har fått frågan några gånger varför jag njuter av helgerna, för jag är ju ändå hemma hela tiden. Men det är ju helt annat med helger, David är hemma och vi kan hitta på lite andra saker utan att känna någon speciell tidspress på kvällarna osv. Så ja, jag njuter av helgerna för att det äntligen är helg. =)
Idag så har vi varit på Vuxen & Barn i Kyrkans Hus, tog en uppfriskande promenad dit. Trevligt att träffa lite andra mamma-lediga och deras barn. Theodor som är ett mycket socialt barn njöt i fulla drag av att träffa barnen. Senare så ska vi gå hem till mormor och morfar så att Theodor får umgås med morfar lite. Davids fotbollsträning börjar igen idag, lite dum tid kan ju jag tycka men inte mycket att göra åt. (17-19)
Det är så j*vla kallt här hemma, bara 19 grader och det blåser KALLT från våra fläktar fast dem går på max. Hade hit en elektriker förra veckan som bara vred på knapparna och sa att det inte var något fel på värmesystemet och nu sitter jag här fullt på pälsad med tjocka yllestrumpor och tjock långärmat och huttrar, illa. Ska ringa och be ordföranden i föreningen hjälpa mig så att jag får någon värme i år, innan vi flyttar. Nu är det ju ändå någon plusgrad ute men vänta tills det blir 10-15 MINUS ute.... *Suck* Eländes elände...
Nu ska jag ta mig något att dricka och sen kolla på TV tills Theodor vaknar igen.

1 kommentar:

LIB sa...

jag förstår hur du känner det! jag hatar att frysa! får väl glädja mig åt att jag kan elda i spisen (även om det är dammigt och jobbigt). kram kram