2008-11-04

Mys och promenad

Idag så gick vi på promend i 1,5 timme,det var så himla skönt att komma ut. Jag hade en hejdundrande huvudvärk när jag vaknade idag (2:a omgången) men den släppte när jag var ute och så fort jag kom in så var den tillbaka igen, tröttsamt. Men jag har ändå passat på att mysa med lilla Theodor. Väntar på att en elektriker ska komma hit och fixa våran värme idag, hade jag ju hoppats på i alla fall men jag tror inte att det fixas något alls idag. Så vi får ha på oss massor med kläder och igång elementen som vi har (varmluftselement) och Theodor får vänta med att bada ett tag till, vill ju knappt byta blöja på honom ens i denna kylan. Det är 17 grader konstant nu och fläktarna blåser kall luft så det blir ju ännu kallare då.

Nu ska jag strax börja med maten medan Theodor sover sen ska vi till mormor och morfar för att jag ska hjälpa min mamma med hennes läxor och sen ska jag färga håret. Denna gången så blir det mörkbrunt, behöver liva upp håret lite nu känner jag och det var ett tag sen jag färgade håret nu.

Sen efter det blir det bara att sova och imorgon är det onsdag och då kommer en arbetskamrat hit med sin lilla dotter på fika. Flickan ,som heter Tilda, är bara drygt en månad så det ska bli kul att träffa dem imorgon. Sen ska jag åka upp till en kompis i Marielholm och hämta Theodors byxor som jag beställde på klädpartyt som vi var på för ett tag sen. Köpte ett par turkosa plyschbrallor med en röd igelkott på rumpan, det är jättesöta byxor. Men vad dyrt det är att handla på såna partyn...

Nähä nu ska jag fixa maten så kanske jag hinner sova en liten stund med mitt barn också innan David kommer hem.
Bilden är på Theodors kusin Miranda, från när vi var in till Åre och fikade och hon ville såklart fika hon med. (det är från nu när vi var dit nu sist) Så söt liten tjej. =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Kan ni inte bo hos dina föräldrar, tills de fixat med värmen hemma? Inte så bra för eran son framförallt att ha det så kallt. Det är ju dessutom influensa tider...huvudvärk brukar oftast komma i o med att du spänner dig pga kylan. Hoppas för eran skull att det ordnar sig snarast. Vad gulligt det lät med byxorna, vart kan man få fatt i sånna?