2008-11-26

"Mamma" och "Pappa"

Idag så visade jag min pappa ett par jättesöta byxor som jag köpt åt Theodor i Värnamo på H&M igår, då frågade min pappa Theodor om det var hans byxor och till svar får han :"Pappa". Theodor sa pappa för första gången idag, men såklart inte så att David får höra. =) Theodor ha sagt "mamma" länge, först var det bara "mamm" när han var ledsen eller inte såg mig när han sprang i gåstolen, men nu så säger han mamma ganska så ofta. Just nu springer han i sin gåstol och är SÅ pigg, klockan är 23.15. Han somnade vid halv nio men vid halv tio hade han sovit färdigt. Kanske beror det på tänderna som är på G. Men han är ju inte ledsen i alla fall och det är ju viktigast. Hoppas jag får sova lite i alla fall så att man orkar med morgondagen.
Ska träffa en kompis och hennes son imorgon, ska bli trevligt som vanligt. Och någon dag,om inte imorgon så ska jag och köpa flyttkartonger för nu måste vi börja packa om vi ska hinna med det. Mycket saker som ska gås igenom, saker som ska slängas, saker som ska skänkas bort och saker som ska sparas.

1 kommentar:

LIB sa...

oj vad han är framåt! miranda har knappt sagt mamma än. vi hör att hon försöker säga hej och björn (för taklampan med björnar på) men inget är särskilt tydligt. inga tänder har hon fått heller stumpan. hoppas det kommer innan hon ska in på dagis. kram kram