2008-11-05

Kan man lita på hantverkare??



(Jag menar inte att jag inte kan lita på David när jag skrev rubriken) Det skulle ha kommit en elektriker igår, kom han? Nej! Jag satt hemma och väntade till klockan var 18 och ingen kom. När jag var ute på promenaden så hade jag satt upp en lapp med telefonnumret på så att jag kunde ringa dit David att öppna , men ingen ringde. Tänkte att då hade de väl fullt upp med annat igår så då kommer de kanske idag då, men nej. Jag har varit hemma hela dagen förutom när jag var och hämtade Theodors byxor, så jag var iväg i kanske 30 minuter. Hade tänkt att vi skulle sova hos mina föräldrar i kväll om de inte kom idag, får se hur varmt det blir om vi kör båda våra element från och med nu, sen får vi tända en massa värmeljus i hela huset.


Imorgon ska Theodor få sova borta för första gången, blir intressant och se om han klarar sig utan sin mamma och pappa... Jag vet inte om jag kommer sova så gott... Men jag har inget val, jag ska på en läkarundersökning på fredag 7.30 som tar ca 1 timme att gå igenom och jag måste medicineras hela dagen imorgon. Så Theodor ska sova hos sin mormor och morfar natten till fredag för att mormor ska kunna ta hand om honom på fredagen. Jag hoppas att det ska gå bra.


Bra att han får öva sig lite att sova borta med för den 5 december så ska jag och David på julbord i Göteborg och då ska han stanna hemma och sova med mormor och morfar här hos oss, vi själva ska sova på hotell då. Vi ska på julbord med Davids jobb, blir säkert trevligt.


Idag hade vi besök av en av mina arbetskamrater och hennes 7 veckor gamla flicka, jättesöt liten tjej. Trevligt att sitta och prata om allt möjligt och bara ta det lugnt.


Vi har upptäckt att Theodor tycker att det är jätteroligt när man säger "atjo" åt honom, så jag tog en bild på en glad unge och det ser ni högst upp på sidan. Och sen så har jag fotat de snygga byxorna som jag pratat om, de är köpta på ett Me and I-party super dyra (tycker jag) men väl värda pengarna. (230 kronor) Men det var också det enda jag köpte på partyt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch, vilka ocky priser det va på dem kläderna. Var in på deras hemsida: 1100:- för en overall?! skämt eller?...

Frida sa...

Tyvärr inget skämt, och oftast så är det mamma-lediga som handlar på de där partyna, jag skulle gärna vilja veta hur dem får råd med så dyra kläder... Sjukt dyra kläder för att vara till barn, det används väl mindre material till mindre storlekar? Jag ska inte handla på fler partyn...