2008-11-25

Tänder och musik

Idag så lärde sig lilleman en ny sak,digga musik. Vi var på KappAhl och Theodor kollade på sig själv i en spegel och de spelade ganska hög musik där inne, då såg både jag och min mamma att Theodor diggade till musiken (Daniel Lemma) för fullt. Han såg så himla söt ut. Och igår så upptäckte jag ytterligare en tand, denna gången uppe på, en framtand. Men inget extra gnäll för det inte! Ingen feber och ingen diarré, skönt.
Försöker att ha Theodor så mycket som möjligt på golvet så han kan börja åla eller krypa någon gång, men han blir mest arg och vill vara i gåstolen. Oftast när han vill vara på golvet så börjar han att "headbanga" och det resulterar i att han slår i munnen och då blir han så otröstligt ledsen, klart det gör ju ont att slå i munnen.
En annan rolig sak Theodor gör när han springer i gåstolen är att försöka ta något som han vet att han inte ska ta, och så skrattar han gott och kutar iväg i full fart. Oftast har han tagit en bok eller hittat några kläder osv som inte är leksaker då. Ett annat nöje är att dra ut alla kontakter som han kommer åt. Hopplöst, och han kollar bara på en och skrattar om man säger "nej" eller "ajabaja" till honom och sen fortsätter han med det han höll på med... Busunge...
Min lillebror var ett VÄLDIGT busigt barn som liten, glimten i ögat. Theodor påminner ganska så mycket om sin morbror kan jag säga och ni som vet hur min bror var vet också att jag kommer att få gråa hår TIDIGT. =) Jaja, det gör inget, jag får ju se till att han inte kommer åt sånt som man är rädd om osv, och se till att sysselsätta honom med saker som tröttar ut honom fysiskt sen. Det blir bara det man gör det till.
Med tanke på att Theodor verkar gilla musik blir det väl till att spela endel musik på dagarna så att man tillgodoser det behovet, bra om han blir musikalisk för det är inte jag och David.

1 kommentar:

Malin sa...

Hejsan! Jag såg de fina byxorna du köpt i din blogg för ett tag sen. Kanonsöta, men som sagt - svindyrt att handla där. Men det är trevligt att träffa folk och fika ;)
Vi skulle så hemskt gärna hälsa på er, men nu innan jul och nyår blir det svårt. Magnus ska jobba mycket nu innan för att kunna vara hemma desto mer när det är dags för förlossning. Och ni skulle flytta in hos dina föräldrar ett tag också va? Annars hade det kunnat fungera i januari... Saknar er!
Massa kramar från familjen Fredriksson!