2008-11-12

Ljuva familjeliv

Måste säga att jag trivs med att vara mamma och fru. Har börjat få mer rutin på dagarna så jag har vissa sysslor som jag sköter i stort sett dagligen så som dammsugning, tvätta kläder, fixa disken och laga mat tills David kommer hem runt fyra på em. Sen behöver man ju inte göra så mycket på kvällen utan vi kan umgås tillsammans med varandra jag och David och mysa med vår son tillsammans. Theodor springer för det mesta i sin gåstol och kräver inte så mycket av min tid utan vill gärna upptäcka lite för sig själv. Ganska så skönt för det är ju då jag hinner göra alla mina sysslor. Känner ju docjk inte att det är något tvång i att göra allt jag gör här hemma, för vill jag hoppa över något en dag så kan jag göra det och antingen fixar David det eller så hoppar vi helt enkelt över det den dagen. Ganska så lugnt och harmoniskt. Jag känner ,för första gången på väldigt länge, att jag inte är stressad eller känner mig pressad över allt som behövs göras hemma och hos andra eller på jobbet. Det har verkligen tagit tid för mig att varva ner. Men vad skönt att kunna släppa på kontrollen lite.
Jag har märkt att jag har mindre värk och sover mycket bättre nu än vad jag har gjort, det också på väldigt länge. Så, ja, jag är så nöjd och njuter verkligen av att ha ett perfekt familjeliv. (med perfekt menar jag i min mening och hur jag vill ha det)
Imorgon ska jag försöka hinna att baka något och städa lite extra i Theodors rum, har köpt nya gardiner till hans rum i Ullared. Blåa gardiner med lejon, zebror och elefanter på, ska ta en bild sen så ni kan se hur fint det blir. Sen vid fyra tiden så ska jag hålla i Barntimmen i KyrkansHus åt mamma som är på kurs i Jönköping imorgon. Theodor ska få vara med där, ska ta med hans gåstol dit så han får springa och jaga barnen där.
Nähä, nu ska jag sova, så god natt på er alla. (Klockan är 23.28)

Inga kommentarer: