2008-11-11

Pappersbröllop

Idag firar jag och David att vi varit gifta i 2 år, därmed pappersbröllop. Mysigt. Vi ska väl inte direkt fira idag utan kanske till helgen eller så senarelägger vi firandet ytterligare. Satt och drömde mig bort till vårat bröllop hur det var. Vi var så nöjda med festen efteråt, det blev enkelt och inte så märkvärdigt: precis som vi ville ha det. Själva vigseln var vi mindre nöjda med, prästen hade sagt en sak på vårat vigselsamtal och gjorde helt annorlunda väl i kyrkan. Vi var nog mest bara förvirrade på våran vigsel, hade jag vetat att det skulle bli så, så hade jag nog valt en annan präst helt enkelt. Men annars så blev den ju rätt så bra ändå, min äldsta bror läste text och min svägerska Liselotte (min "syster") sjöng för oss och det gjorde även min fd. svägerska Jennie, det blev fint. Hade min bästa vän Josse som var min tärna och mitt kusinbarn Izabelle var min brudnäbb, Davids bror Daniel var Davids best man. Min bror Daniel transporterade oss hela dagen i våran fina lyxbil som vi hade hyrt. Och sen var mina storebröder tillsammans värdar för festen. Maten blev såklart kinesiskbuffé med friterad kyckling, stekta nudlar och stekt biff med bambuskott och champinjoner. Och bröllopstårtan var en "sverige-tårta" eftersom den innehöll mest bara choklad. Sen omgavs vi ju av alla våra närmsta vänner och en hel del släkt också, det blev bra allting som sagt.
På torsdag blir Theodor 7 månader gammal och på fredag så fyller Pricken 4 år. Har för mig att man räknar hundår så här: 4 år x 7 hundår (?) då blir han alltså 28 år på fredag. Pricken får väl ett litet paket med någon pipleksak eller godis i, han kan faktiskt öppna paket utan att äta upp pappret. Han öppnar med hjälp av sina framtänder och håller i paketet mellan tassarna, ser roligt ut, han brukar få paket när han fyller år och en julklapp för han var ju min "bebis" innan Theodor föddes. =)
Nu ska jag fortsätta med mina sysslor medan Theodor sover. Kanske äta lite frukost...
På bilden syns, förutom jag och David, min kusin Sussie, min mamma och pappa och Davids mamma skymtar lite bakom buketten (jag hade en bukett med mörkt blodröda rosor och murgröna).

4 kommentarer:

LIB sa...

Grattis!!

Anonym sa...

f.d svägerska? Någon som dött i familjen? :-(

Malin sa...

Grattis på bröllopsdagen (lite i efterskott dock..) Tänker tillbaka och minns bröllopsfesten med glädje och hur vi ramlade hem klockan halv fyra på morgonen... Dessutom kan jag inte glömma maten. Den godaste bröllopsmaten någonsin! *Kramar*

Frida sa...

Anledningen till fd svägerska är att min bror och hon har gått skilda vägar. Inget allvarligt alltså.